I kdyby se provozovatelé podnikatelských webů snažili sebevíc, nikdy nemají jistotu, že se vlastními silami doberou takových výsledků, které splní jejich očekávání. A nemusí to tak být jenom proto, že nemají svým potenciálním zákazníkům z řad internetové veřejnosti co nabídnout. Problémy totiž mohou mít i ty nejskvělejší nabídky, jaké si jenom svět dokáže představit. A to vlastně z dost podobných důvodů, z jakých někdy neprosperují podnikatelé ani v reálném světě.
Je totiž logické, že k tomu, aby se slavily podnikatelské úspěchy, nestačí mít jen co nabídnout, a to v co nejvyšší kvalitě a za co nejnižší nebo aspoň atraktivní cenu.
K tomu je zapotřebí i to, aby ti, kdo mají nebo mohou být zákazníky, takovou nabídku objevili, aby neunikla jejich pozornosti. Což se často děje a způsobuje to potíže.
Jenže jak na svou nabídku upozornit internetovou veřejnost? Jak se prosadit?
Skvělými pomocníky jsou v tomto ohledu SEO a PPC. Tedy optimalizace pro internetové vyhledávače a reklama financovaná podle počtu prokliků, a tedy v zájmu všech vysoce efektivní a účinná.
Znamená to ale, že by si měl internetový podnikatel z těchto forem pomoci vybrat jednu? Kdepak. Tady totiž nejde o souboj SEO versus PPC. Každý z těchto pomocníků funguje odlišně, byť vedou ke stejnému cíli, a proto je žádoucí vsadit nejlépe na obojí současně.
PPC reklamou se totiž dosáhne zvýšení návštěvnosti na propagovaném webu hned, a veřejnost se tu vlastně dozví i to, proč by měla takovou nabídku využít. Jenže tato funguje vlastně jen po dobu svého zveřejnění, a jakmile se využívat přestane, její pozitivní vliv mizí. Zatímco optimalizace, která zlepšuje pozici webu v internetových vyhledávačích, přináší pozitivní efekt postupně, ale tento i po jejím skončení ze setrvačnosti pokračuje. A když se to spojí, má web zákazníky i hned, i dlouhodobě. A to je přece žádoucí.