Prvním krokem může být nástroj Google Webmaster Tools, který poodhalí nejzávažnější problémy a chyby, jichž jste se při konstrukci webu dopustili. Účinný nástroj je také Screaming Frog. Pro monitoring klíčových slov v souvislosti s vaší konkurencí by mohl posloužit třeba Keyword Spy.
Přístup k webu
Zkontrolujte přístupnost svých stránek. Tou se rozumí mnoho událostí, např. zda využíváte formát PDF a pokud ano, jestli je převeden i do formátu HTML. Proveďte analýzu na obsah malware a také, zda nemáte někde uveden odkaz na neexistující stránku (klasická chyba 404). Renomovaní poskytovatelé webových prostorů umožňují vytvořit specifickou stránku 404 s odkazy a přesměrováním, aby to vaše klienty neodradilo a webstránky kvůli tomu neopouštěli. Měli byste také zjistit rychlost náběhu hlavní stránky ve srovnání s konkurencí – toto je jedna z klíčových věcí, na které se často zapomíná.
Analýza struktury
Vaše firemní prezentace by měla být intuitivní a uživatelsky přívětivá. Zkontrolovat ji můžete např. nástrojem Index Explorer Tools. Analýzu SEO zaměřte na počet a účelnost subkategorií, nemělo by jich být zbytečně mnoho, ale ani moc málo. Klíčová slova by neměla být příliš vzdálena od hlavní stránky (v podkategoriích). U víceúrovňových webů by měla být také zastoupena tzv. drobečková navigace, která usnadní orientaci na stránkách a návrat o kroky zpět.
Funkčnost a stabilita odkazů (links)
Všechny části webu by měly být vzájemně slinkovány, zvláště pak s jeho hlavní obsahovou částí. Zvažte, kolik odkazů je nasměrováno na úvodní stránku, a na které stránky a podstránky vedou tzv. zpětné odkazy. Web by měl obsahovat také sitemap. Vaše firemní logo musí odkazovat na hlavní stránku. Analýza by se měla zaměřit i na existenci mrtvých odkazů.
SEO optimalizace – On-page
Neměla by se samostatně spouštět žádná videosekvence, ani hudební soubor, odstraňte všechny blikající rušivé elementy (butony), zkontrolujte počet klíčových slov, zda jimi nejste přehlceni, a stejně tak délku meta description. Titulky (title) by měly být pro vyhledávače optimalizované a měly by vyzývat uživatele k akčním krokům.